دکتر کامران صحت
پیشنهاداتی برای مدیریت پرسنل سالن

پیشنهاداتی برای مدیریت پرسنل سالن

از متخصصین مد مو و تکنسین های ناخن کار گرفته تا ماساژور ها و متخصصین زیبایی، پرسنل سالنی به سمت جوان، خلاق، سخت کوش، شیک و مد روز و خود رای بودن گرایش دارند. در حالی که این عوامل موجب خلق محیطی خارق العاده و مفرح می شود، ممکن است اداره شخصیت های مختلف و تمامی خواسته های پرسنل سالن برای مدیر سالن مشکل باشد. چه شما یک متخصص مد مجرب باشید که به تازگی کسب و کار خود را شروع کرده است یا مجبور به اداره سالن باشید، ما ایده ها و پیشنهاداتی برای اداره پرسنل سالن داریم.

روابط

سالنها می توانند بستر روابط میان فردی باشند. زمانی که شما تعدادی از افراد جذاب و خلاق با علایق مشابه در یک مکان داشته باشید، احتمالا با قرارهای عاشقانه، دوستی و دوستی های ظاهری مواجه هستید. به عنوان یک مدیر سالن، شما باید خونسرد خود را حفظ کنید. با پرسنل خود دوست باشید، اما خیلی به آنها نزدیک نشوید. اگر باقی پرسنل ببینند که شما به کارمند خاصی توجه نشان می دهید، احتمالا احترام دیگران را از دست خواهید داد. فرصت های مفرحی برای پرسنل خود خلق کرده تا باهم وقت بگذرانید.

محیطی خلاقانه

به خاطر داشته باشید، اگر متخصص صورت شما بخواهد در یک محیط سخت کار کند، باید به یک دانشکده پزشکی می رفت. افراد به این دلیل به سمت کار در سالن کشیده می شوند که خواهان محیطی ریلکس تر و خلاقانه تر هستند. به عنوان یک مدیر سالن، شما باید با پرسنل خود ارتباط برقرار کنید، اما زمانبندی جلسات روزانه و داشتن الزامات اکید گزارش دهی برای یک گروه خلاق بخوبی جواب نمی دهد. در عوض تا حد امکان جلسات را کاهش دهید و مطمئن شوید که جو را برای آنها با اختصاص دادن زمانی برای غذا خوردن و تسهیم ایده ها مفرح و لذت بخش می نمایید. از آنجایی که احتمالا پرسنل شما ساعتهای برنامه ریزی شده مشابهی ندارند، سعی کنید تا حد امکان با هر شخص جداگانه ارتباط برقرار کنید. برای اطمینان از اینکه اطلاعات مهم را به هر شخص رسانده اید، یادداشت تهیه کرده یا سیستمی تنظیم کنید تا امکان ثبت یادداشت های اولیه را به پرسنل بدهد.

برنامه ریزی

به منظور ارائه بهتر خدمات به مشتریان، متخصصین مد و درمانگرایان باید برنامه منسجمی داشته باشند. با اینحال، هر زمان که ممکن بود باید با برنامه یک متخصص مد هماهنگ شوید. اگر متخصص مد زمانبندی متفاوتی داشته باشد، چاره ای نیست جز اینکه اصرار کنید که وی زمانی بیاید که هیچ قرار برنامه ریزی شده ای نداشته باشد. داشتن زمانبندی شلوغ یا بسیار خلوت آسانترین روش برای از دست دادن یک متخصص مد بزرگ است. با نحوه اختصاص دادن وقت به مشتریان جدید منصفانه رفتار کنید.

گوش دادن و برقراری ارتباط

آیا یکی از متخصصین مد شما از خط تولید شما متنفر است؟ آیا یک تکنسین ناخن کار ایده ای جالب برای جذب مشتریان جدید دارد؟ با خلق روشهایی برای تسهیم افکار و مشوق های برای انجام این کار، احترام خود را به پرسنل سالن خود نشان دهید. همچنین، اگر شما با یکی از کارمند مساله ای دارید، در هنگام بیان آن رک و صادق باشید.

دفاع از متخصص مد

حتی ممکن است برای بهترین متخصصین مد در جهان هم اتفاق بیافتد که روزی شخصی از کار وی ناراضی باشد. با مشتری خود در رابطه با حل موضوع همکاری کنید، اما متخصص خود را فدا نکنید. دانستن این نکته که مدیریت سالن از متخصصین مد حمایت می کند، به آنها کمک می کند تا نسبت به شما وفادار باشند. مشتریان می توانند بگویند که یک سالن به خوبی اداره می شود و اینکه متخصصین و درمانگران راضی و خشنود هستند. آموختن بهترین روش ها برای کار با پرسنل اسپا یا پرسنل سالن خود قطعا رضایت مشتری شما را افزایش خواهد داد.

مطالب مرتبط