دکتر کامران صحت
نحوه اداره یک سالن زیبایی

نحوه اداره یک سالن زیبایی

اداره مناسب سالن مو و دانستن آنچه که مشتریانتان می خواهند، کلید ایجاد کسب و کاری موفق می باشد.

6 پیشنهاد در مورد نحوه اداره موفق یک سالن مو

1- شناخت محیط اطراف:

در حالیکه هماهنگ بودن با روند جهانی اهمیت دارد، این مساله که بازار خود را بشناسید نیز حائز اهمیت می باشد. شما احیانا نمی خواهید بابت استخدام پرسنلی که از آخرین مدلهای بالیاژ مو آگاه هستند، هزینه زیادی کنید، در حالیکه این قسمت از شهر تقریبا از دانشجویان کالج که پول چندانی بابت خرج کردند ندارند، یا از افراد مسن تری که به داشتن ظاهری سنتی تر و محتاطانه تر علاقه دارند، تشکیل شده است.

2- نگاه به مشتری:

اگر مشتری به شما بگوید که عاشق چهره ی جدیدش است و شما دیگر او را نبینید، چه احساسی خواهید داشت؟ برخی از افراد در بیان عقایدشان مردد هستند، بنابراین شما باید به دقت به آنها نگاه کنید. به دنبال زبان بدن یا حالات چهره فرد باشید که آیا کاملا با آنچه که میگویند مطابق هست یا خیر و چنانچه راضی نباشند، مودبانه پیشنهاد دیگری را امتحان کنید.

3- قیمت گذاری صحیح خدمات:

در حالیکه نمی خواهید قیمت های خیلی پایینی برای خدمات خود در نظر بگیریدکه مشتریان کار شما را به عنوان یک کار سطح پایین تصور کنند، باید همچنین اطمینان حاصل نمایید که قیمت های شما خیلی هم بالا نباشد که آنها نتوانند از عهده آن برآیند و یک هفته یا یک ماه بعد مجدد رجوع نمایند. به دنبال قیمتی متعادل باشید نه خیلی ارزان و نه خیلی گران.

4- ارائه خدمات متنوع:

به این فکر کنید که سالن موی خود را به یک سالن زیبایی کامل تبدیل کنید. ارائه خدمات صورت، مانیکور یا پدیکور یا ارائه خط مراقبت از پوست را نیز امتحان کنید.

5- سیاه پوشیدن:

عجیب است، اما درست! مشتریان سالن مو زمانی که متخصص مدشان سیاه پوشیده است، احساس راحتی بیشتری دارند. شاید به دلایلی روانشناختی، این کار به خنثی نمودن بیم و هراس مشتریان کمک می کند. دلیلش هرچه که هست، این کار جواب می دهد.

6- سالن داری:

مشتریان شما به دنبال یک سالن گرم، جاذب و حرفه ای هستند – ایجاد این فضا به شما بستگی دارد. دکور، تمیزی، و نگهداری باید در کنار هم فراهم شود تا مشتری در لحظه ورود به سالن موی شما احساس راحتی داشته باشد.

کنترل مخارج عمومی در سالن مو

مساله مهم دیگر در اداره موفق یک سالن مو کنترل مخارج عمومی است. به منظور جلوگیری از مازاد محصولاتی که فروش نخواهد رفت، شما باید در مورد اینکه مشتریان چه محصولات مو و مواد شیمیایی را خریداری خواهند کرد، تحقیق نموده و از آن آگاه باشید. مساله مهم دیگر که باید به خاطر داشته باشید تعداد کارمندانتان است. در حالیکه برخی اوقات داشتن متخصصین مدی که در یک تکنیک خاص تخصص داشته باشند، مانند فر کردن یا بافت مو، ایده خوبی است، اما هر شخص زیر دست شما نیز باید مهارتهای لازم برای تامین خواسته های مشتری داشته باشد. همچنین داشتن چندین متخصص در یک حرفه مشابه کاری بیهوده است، مگر اینکه مشتری خاص شما بخواهد از آن خدمات بصورت مازاد استفاده کند.

مقاله پیشنهادی: 54 نکته ای که پرسنل سالن های زیبایی باید بدانند

بهبود خط سود با کاهش کارهای دفتری

شاید شما به دنبال کاهش تعداد کارمندان ساعتی خود باشید. کارمندی که برای تمیزی یا تعیین وقت های ملاقات اختصاص داده شده است، تنها درآمد شما را به هدر خواهد داد. از خود بپرسید: آیا متخصصین مد شما واقعا آنقدر مشغول هستند که زمانی برای تمیزی بین مشتریان نداشته باشند یا خیر؟ همچنین برای کمک به کاهش نیاز به یک پذیرشگر اختصاصی به نرم افزار salon scheduling software مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط